zaterdag 27 september 2008

nihon ni toujou shitaaa!

Ik ben er! Er is zoveel te vertellen dat ik niet weet waar te beginnen... De vlucht was in ieder geval hels. Nou ja, het duurde vooral lang en ik kon niet slapen. Gelukkig kon ik Cow en Chicken bekijken op mijn persoonlijk televisieschermpje. Mijn bagage zat alleen nogal op de gewichtslimiet dus nu durf ik niets te kopen omdat we ook nog een vlucht naar Nagasaki nemen. Terwijl er zoveel leuks is hier in Tokyo! Gelukkig is het zoveel dat ik toch niet kan kiezen... euhmmm, ons hostel ligt wel een eindje uit de buurt, maar de prijs weegt daar wel tegenop. Ik heb een kamertje japanse stijl en heb dus gister voor het eerst op een futon geslapen, hoera! Het was hard. Maar ik ben weer een ervaring rijker. Vandaag was de tweede dag dat we er zijn. We zijn al twee keer naar Shibuya geweest voor ons avondeten, want dat is een leuke, gezellige buurt met veel mensen van onze leeftijd. Vandaag zijn we vanuit ons hostel naar Asakusa gelopen, wat ook een interessante plek is. Het is een wat oudere buurt, met kleine huisjes en winkelstraten. We hebben daar de Kaminarimon bekeken, de `donderpoort` die leid naar de Sensou-ji, een grote boeddhistische tempel. Mijn eerste tempel! Aanschouw:




1 Kaminaripoort

2 winkelstraatje naar de tempel

3 poortje voor de tempel

4 tempel

Later meer! We hebben bijna onze tijdslimiet verschreden in het internetcafe.

Geen opmerkingen: