maandag 29 september 2008

laatste dag in Tokyo, morgen Nagasaki!

Morgen vertrekken we alweer naar Nagasaki waar we in de middag aan zullen komen. Evelien en ik verheugen ons al op het inrichten van ons eigen appartementje, alhoewel we nog steeds niet weten wat we kunnen verwachten. Gisteren ben ik mijn camera vergeten en heb ik geen foto's kunnen maken, maar het was een erg leuke dag. We zijn naar Harajuku geweest waar grote groepen cosplayers bij elkaar komen om wat rond te hangen en te poseren voor fotografen en toeristen. Alleen waren er deze zondag niet echt veel mensen. Of misschien zaten wij verkeerd? Harajuku is in ieder geval een geweldige wijk om kleren te kopen. Japanners lopen er altijd heel goed gekleed bij en al die leuke kleren kun je daar vinden. De Meijijinja was daar ook te vinden dus daar zijn we ook heengelopen. Dat is een boeddhistische tempel waar de zielen van de Meijikeizer en zijn vrouw 'wonen'. Een heel mooie plek waarvoor je eerst door een soort park met grindpaden moet lopen. En dat midden in Tokyo! Bij elke tempel kan je amuletten kopen en je de toekomst laten voorspellen door het kopen van een omikuji. Dat heb ik dus gedaan. Normaal geef je 100 yen, schud je aan een houten doos waar een stokje met een symbooltje uitkomt en vervolgens pakt een priesteres dan een bijbehorend papiertje voor je waar een voorspelling opstaat. Bij deze tempel kwamen ze in de vorm van gedichten geschreven door de keizer en zijn vrouw in klassiek Japans. Op die van mij stond dat ik moest proberen om elke dag het vredige/verfrissende gevoel te houden `dat men krijgt als men de zon ziet opkomen in de ochtend'. 'Want hoe fijn zou het zijn om elke dag zo te leven en te werken.' Tsa, ik zal het proberen... S`avonds hadden we afgesproken met Ward, een van onze jaargenoten die in Tokyo studeert, bij Shinjukustation, een van de drukste stations van de wereld. Het was inderdaad druk. We hebben daar Okonomiyaki gegeten, een soort omeletjes met vlees en kool die je op een hete plaat op je eigen tafel aanbakt.

Geen tijd om over vandaag te vertellen!
Bah, dit is een heel plakkerig toetsenbord.

Geen opmerkingen: