woensdag 24 september 2008

Het is bijna zover!

Uwaah, ik vertrek morgenvroeg al! Het vliegtuig vertrekt om vijf voor tien vanuit schiphol en dan zijn we de volgende ochtend rond acht uur in Japan. Recht Tokyo's spitsuur in. Alhoewel, we moeten eerst de trein nemen vanaf Narita Airport naar Ueno, de wijk waar ons hostel zit. Misschien is het dan niet meer zo druk in de metro. Ik hoop het, want een koffer van zo'n 17 kilo + Tokyo is waarschijnlijk geen fijne combinatie. Zo'n vreemd gevoel dat ik overmorgen praktisch aan de andere kant van de wereld ben. In een land waarvan ik de taal twee jaar lang gestudeerd heb zonder er ooit geweest te zijn. Ik heb me er heel lang op verheugd, maar de laatste dagen voelt het een beetje, ik weet niet, een beetje raar.
Gelukkig ga ik met Evelien en Pijke en hoef ik niet helemaal alleen. Zij weten tenminste hoe het werkt daar, ik bedoel, ze komen er net vandaan...

Aangezien mijn rechterhersenhelft een beetje gehandicapt is en ik dus totaal niet kan rekenen, logisch nadenken of zelfs maar enige notie van structuur in mijn gedachten heb, maak ik altijd lijstjes. Natuurlijk heb ik ook een lijstje gemaakt met wat ik allemaal hoop te bereiken in Japan, dum da dumm:

1 Een normale conversatie kunnen voeren (in het japans dus) (Ben ik uberhaupt wel in staat tot normale conversatie vraag ik me nu af)
2 Japans leren koken! Ik ga een paar leuke kookboeken kopen daar ♪
3 Japanse mensen leren kennen
4 Wat algemene ontwikkeling oplopen en aan de hand daarvan een Beter Mens worden.
5 Veeel boeken kopen, kunstboeken, fotoboeken, romans, magazines, alles wat je hier moeilijk kunt krijgen. Nou ja, niet àlles.
6 Veel zien van Japan zelf.

Niet speciaal in die volgorde.

Tsja, daar zal ik het dus allemaal over hebben in mijn blog, waarschijnlijk. Ik zal in ieder geval foto's posten, hoef je mijn stomme verhaaltjes niet te lezen.

Hier alvast een foto om toch mensen aan te lokken:


Zó leuk is mijn blog!

Geen opmerkingen: