dinsdag 18 november 2008

Daar ben ik weer. Nog steeds gezond en wel in Japan. Ik heb nu mijn eigen internet op mijn kamer dus in principe kan ik wat meer updaten... in principe. Ik hoorde van mama dat al mijn tantes mijn blog lezen, dus bij deze de groeten aan al mijn tantes. Ik beloof dat ik in ieder geval twee keer per maand wat zal schrijven. Ik wilde wat foto`s laten zien van ons tripje dit afgelopen weekend. Het centrum voor buitenlandse studenten waar wij onze lessen volgen had een uitstapje geregeld naar Shimabara, een plaats bekend om zijn warmwaterbronnen. Veel Japanners gaan naar dat soort plaatsjes om gebruik te kunnen maken van de onsen, publieke baden met water uit die natuurlijke bronnen. Het was helemaal voor ons geregeld en ook nog gratis. We gaan bovendien komende vrijdag naar Kyoto met een aantal buitenlandse studenten, drie dagen lang en dat kost ons maar 8 euro! Ik ben echt blij dat ze dat zo voor ons geregeld hebben.
Ik vond het wel fijn om wat van de natuur buiten Nagasaki te zien. De bomen zijn hier nu flink aan het verkleuren en dat is voor Japanners een goede reden om uitstapjes te maken naar de bergen en dergelijke. Er word hier zelfs op het nieuws aangegeven waar de kouyou, het verkleuren van de bladeren op dit moment op zijn mooist is. Hetzelfde geldt trouwens voor het opengaan van de kersenbloesems in de lente. Dat is iets waar ik me ook wel op verheug.
In ieder geval zijn we eerst naar een uitkijkpunt in de bergen geweest en daarna zijn we doorgegaan naar Shimabara alwaar we konden kiezen tussen het nemen van een bad of het gaan bekijken van de `hellen van Shimabara`, waar de stoom uit de grond spuit en naar zwavel stinkende borrelende poelen de rotsen geel kleuren. Ha, wat een dichter ben ik he!? Nee, grapje. Maar ik vond het wel indrukwekkend. Vandaar dat ik ook de foto`s wil laten zien. Hoop alleen dat het deze keer wel lukt want de vorige staan er maar voor de helft op. Ok, ongeveer op chronologische volgorde, uitleg komt later wel:



Dit was een pad naar een shintotempel een eind verderop. Dergelijke poorten (torii) als die op de foto geven de grens aan tussen onze wereld en die van de goden. Schijnbaar brengt het geluk als je een steentje op de poort kan gooien.



Daarna gingen we met de bus naar Shimabara.





Op het eind bezochten we nog een japans kasteel, maar wat er hier op de foto staat is een bijgebouw. Het eigenlijke kasteel was namelijk omgeven door een parkeerplaats vol met auto`s en kwam niet mooi uit op de foto`s. bah.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

he maaike!!
ik lees nu pas je reactie. verwarrend hoor dat bericht voor roos en gijs, ik dacht eerst dat je het over mijn moeder had, ik dacht wat gaat die doen in equador;)
heb je het nog leuk daar??
leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent. met mij gaat het goed! ik blijf je blogs lezen om op de hooget te blijven. hoe lang blijf je daar eigenlijk?
liefs!

maaike zei

hai Roos! Alweer een late reactie van mijn kant, sorry! Weet niet of je dit nog leest maar stuur me anders een keertje je emailadres op! mijn adres staat hier wel ergens op de pagina. Mooi dat het goed met je gaat. :) Ik blijf hier tot volgend jaar augustus, dus nog 8 maanden ongeveer. Maar de tijd lijkt erg snel te gaan dus het zal wel weer voor dat ik het weet voorbij zijn...

M ;)