maandag 27 oktober 2008

nieuws uit Nagasaki

Ik heb eindelijk een eigen laptopje, dus nu kan ik wat meer gaan posten. Ik moet eigenlijk nog zoveel inhalen dat ik geen zin meer heb om het allemaal op te schrijven. Gelukkig schrijven de anderen uitgebreid over alles wat we meemaken elke dag, zodat ik het alleen maar hoef te hebben over de dingen die me opvallen e.d. Ik zal proberen wat foto`s te posten van het Kunchifestival. Dat was rond de 7de van okt/ober, alweer eventjes geleden dus, maar erg vermakelijk dus toch maar wat vertellen he?! Het Kunchifestival (kunchimatsuri) is de grootste matsuri van Nagasaki en vind jaarlijks drie dagen lang plaats. drie dagen lang worden er door de hele stad drakendansen en dergelijke gehouden, en op bepaalde plekken zijn er lange rijen met stalletjes waar je allerlei snoep en snacks kan krijgen. Een beetje kermisachtig, maar dan op zijn japans met rode lantaarns en mensen met traditionele kledij dus de sfeer is wel heel speciaal. Ik heb er niet heel veel van kunnen zien maar het was in ieder geval een interessant stukje japanse cultuur. ziehier de soms wat wazige foto`s:






Geen opmerkingen: